Înregistrare / Autentificare

Ghid pentru organizarea unui summer party acasă

O gustare savuroasă, clipe de neuitat și un pahar cu băutură ce pare a avea un gust mai delicios în prezența celor iubiți…

Acestea sunt doar câteva argumente pentru care, probabil, și tu adori petrecerile. Dar poate că nu atât de mult atunci când le găzduiești la tine acasă.

Cu siguranță ți s-a întâmplat și ție să observi că, bucuria oferită de reîntâlnirea cu prietenii și membrii familiei la o petrecere ținută acasă, poate veni la pachet cu o doză de stres și îngrijorări.

Pe lângă dorința de a fi o gazdă cât mai ospitalieră, trebuie să te preocupi și de o serie de alte detalii: spre exemplu, a anticipa dorințele fiecărui oaspete și a evita cu orice cost situația incomodă în care să-ți informezi invitații că nu (mai) ai în frigider ce și-ar dori ei.

Dar, vestea bună e că astfel de situații pot fi prevenite cu mare ușurință, cu doar un pic de organizare. Iar când totul decurge conform planului, singurul lucru care rămâne de făcut e să te relaxezi și să te bucuri alături de musafirii tăi.

Mai jos, am alcătuit o listă cu câteva idei și recomandări despre cum să organizezi o petrecere de succes. În plus, la finalul articolului vei descoperi un ghid descărcabil ce te va ajuta ca, în viitor, organizarea unui party să fie o joacă de copii.

Așa că, hai să începem cu pregătirile…

  1. Când plănuiești un eveniment la tine acasă, asigură-te că fixezi data cu minim 3-4 săptămâni în avans. Fii atent să nu-l suprapui cu o zi de naștere sau cu o altă aniversare.
  2. Pentru o comunicare eficientă, inițiază un grup pe o rețea de socializare, unde îți poți informa invitații în legătură cu orice modificări sau aspecte legate de organizare. Cu toate acestea, reține că invitațiile ar trebui să le expediezi individual, fiecărui invitat în parte.
  3. Dacă te aștepți la o mulțime de oameni și nu ești sigur în legătură cu lista de băuturi, asigură-te că ai câteva sticle extra. Avantajul este că băuturile alcoolice nu se alterează, deci pot fi păstrate pentru o altă petrecere, le poți oferi drept cadou sau chiar le poți utiliza în gătit. Și în cazul nefericit în care ți-au rămas multe băuturi neconsumate, la furnizori precum Top Drinks, poți returna sticlele nedesfăcute în termen de 30 de zile.
  4. Eliberează spațiul și elimină obiectele inutile. Mai ales dacă planifici o petrecere în acest interval, este momentul ideal pentru a face curățenie.
  5. Asigură-te că oferi întotdeauna gustări sau mâncare alături de băuturile alcoolice.
  6. Pentru a evita durerile de cap și timpul pierdut în bucătărie, apelează la serviciile de livrare la domiciliu și comandă mâncare delicioasă, gata preparată, direct la ușa ta.
  7. Nu uita să pui câte o sticlă sau o carafă de apă în diverse părți ale casei, astfel încât să fie la vedere și întotdeauna pline.

Despre băuturi în general…

  1. În sezonul estival, optează pentru băuturi cât mai lejere și un plus de vin alb în detrimentul celui roșu. Însă, în timpul iernii, orientează-te mai mult către vinul roșu și lichioruri cu arome intense și nuanțe mai închise.
  2. Asigură-te că ai 2-3 sticle de suc în frigider, nu doar pentru cocktailuri, dar și pentru consum personal. Pe durata petrecerii, alternează consumul de băuturi alcoolice cu cele non-alcoolice. Cu toate acestea, consumă sucuri doar atunci când îți dorești, nu când simți sete. Zahărul ridicat din sucurile comerciale nu te va ajuta să te hidratezi adecvat.
  3. Nu uita să cumperi și câteva sticle de apă minerală. Pe lângă faptul că este răcoritoare, se potrivește perfect cu numeroase cocktailuri. Apa minerală și șampania ar trebui servite întotdeauna reci.
  4. Chiar dacă nu te pricepi la arta mixologiei, nu ezita să adaugi în meniu câteva cocktailuri. Există o multitudine de rețete simple, care sunt atât de gustoase pe cât de atrăgătoare arată în pahar. Pe de altă parte, nu trebuie să petreci întreaga seară lângă bar, preparând băuturi. Lasă la îndemână câteva rețete și ajută-ți invitații să-și pregătească propria băutură.
  5. Când prepari cocktailuri, respectă întotdeauna cu exactitate cantitățile de ingrediente și modul de preparare al băuturilor, la fel ca atunci când prepari prăjituri. Odată ce ai dobândit puțină experiență, îți poți da frâu liber creativității.

Despre vin…

  1. Dacă și ție ți se pare că aceeași sticlă de vin savurată la restaurant poate avea un gust mai bun decât la tine acasă, cel mai probabil ai omis un pas esențial înainte de servire – decantarea vinului. Când etapele de servire sunt respectate corespunzător și vinul este turnat într-un decantor, aerat și curățat de sedimente, acesta își va dezvălui adevărata aromă, gust și calitate.
  2. Nu uita să pui 2-3 sticle de vin alb la frigider. Vinul alb este apreciat la petreceri, fiind o băutură răcoritoare și ușoară.
  3. Servește întotdeauna vinul alb rece, dar fără a exagera. Ideal este să scoți sticla din frigider cu aproximativ 10 minute înainte de a fi servită. Vinul roșu, în schimb, ar trebui să fie servit la o temperatură puțin mai scăzută decât cea a camerei.
  4. Vinul alb se servește înainte de vinul roșu, iar vinul dulce se recomandă a fi servit după cel sec.
  5. Pentru invitații care nu preferă vinul roșu, vinul rosé poate fi o alternativă. Asigură-te că ai o sticlă la dispoziție pentru orice eventualitate.

Alte aspecte importante de luat în considerare…

  1. Pregătește aproximativ 1 kg de gheață per persoană. Dacă gheața nu încape în congelator, depozitează-o într-o ladă frigorifică sau un bol mare, într-un loc cu temperaturi scăzute.
  2. Dacă băuturile nu încap în frigider, umple o cupă pentru șampanie sau un bol mare cu gheață și lasă băuturile să se răcească. Nu uita să plasezi întâi băuturile, apoi gheața peste ele. Astfel, aerul rece va circula în jos, ceea ce face ca gheața să fie mai eficientă.
  3. Cu cât este mai cald, cu atât invitații tăi vor consuma mai multă băutură. La petrecerile în spații închise, acordă atenție și temperaturii din interior.
  4. Nu uita nici de playlist-urile de muzică pentru petreceri. Grupul de invitați (menționat la începutul articolului) îți poate oferi ajutor în acest sens, deoarece te poți asigura că fiecare invitat își va auzi piesele favorite.
  5. Depozitează mai mulți saci de gunoi în coș și vei vedea cât timp și efort economisești atunci când vine vorba de curățenie. Deșeurile se acumulează rapid la o petrecere, iar înlocuirea constantă a sacilor poate fi un lucru deranjant.
  6. Pentru gazdele care locuiesc în bloc (și nu numai): fii foarte atent la zgomot! Dacă vrei să te bucuri de cât mai multe petreceri la tine acasă în viitor, anunță-ți vecinii în avans despre sosirea prietenilor tăi. Un mic gest de considerație, dar extrem de important de respectat, mai ales dacă nu vrei să fii etichetat ca vecinul problemă din scară…

Și nu în ultimul rând, pentru ca următoarea petrecere să fie cât mai ușoară și distractivă de organizat, încheiem lista cu încă 2 lucruri esențiale:

  1. Comandă băuturile necesare online, din confortul propriei locuințe. La Top Drinks, ai de unde alege din zeci de băuturi pe care ți le livrăm în maxim 3 zile, indiferent de locație. În plus, beneficiezi de livrare gratuită pentru toate comenzile de peste 250 RON și garanție pentru înlocuirea produselor care s-au deteriorat în timpul transportului.
  2. Click pe butonul de mai jos și descarcă ghidul gratuit care va transforma planificarea următoarei petreceri într-o activitate plăcută și simplă. Acesta include rețete, liste de cumpărături, precum și un ghid care te ajută să estimezi cu ușurință cantitatea de băuturi de care ai nevoie.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai populare Articole

X
Scroll to Top